Wekka 2016 – Mexico!

Elk jaar gaan de Welpen van onze scouting op Wekka-weekend met alle scoutinggroepen uit de regio Zuid-Oost Brabant. Dit jaar in het weekend van 28 en 29 mei. De Welpen Jessey, Nora en Lieke hebben een stukje geschreven over de Wekka 2016 “Mexico”.

‘Eerst gingen we de luchtbedden oppompen. Toen gingen we in een groot vierkant staan voor de vlaggenmast. Daarna deden we een spel: Dat zit wel snor. Toen maakten we een wandeling in het thema Mexico. We moesten ontdekken wie de snor van José Ernesto had gestolen. Tijdens de tocht hadden we ook een pauze waarin we een spel deden bij een de blokhut van SSK. Dat spel heette “kwalleballen”. Toen dat afgelopen was gingen we verder met lopen. Toen we terug bij de HJVB waren gingen we eten en we aten friet. Daarna gingen we het piñata spel doen. Daarna gingen we bij het kampvuur zitten en kregen we een leuk verhaal. En daarna gingen we slapen.

Die ochtend daarna hebben we boterhammen gegeten. Daarna hebben we nog een spel gedaan waar je een stad moest bouwen. Door middel van spelletjes te doen bij posten kon je bouwmaterialen verdienen, die je in kon ruilen voor geld. Met dat geld kon je dan een stad bouwen.

Op het laatst moesten we weer in een groot vierkant staan. Toen moest je met je eigen scoutinggroep een spel doen. Je moest met een fles tussen je benen naar de overkant rennen. Onze scouting werd daarbij 3e. Toen we hadden afgesloten gingen we onze spullen pakken en gingen we naar huis. Het was super leuk!’

Kijk voor meer foto’s ook eens op de Facebook pagina van de scouting regio Zuid-Oost Brabant!13396521_1222336494445513_610882251_o