Opening Speljaar 2016/2017 – Scouting St. Aloysius 70 jaar

In het weekend van 16-17 en 18 september hebben we met alle leden van Scouting sint Aloysius een fantastisch opening speljaar gehad. Een heel weekend omdat we dit jaar 70 jaar bestaan!

Nadat alle papa’s en mama’s weg waren, kwam er een echte Piraat op bezoek. Hij had niet zo’n leuke mededeling, hij was namelijk zijn schip kwijt! Hij vroeg of wij hem misschien konden helpen met het bouwen van een nieuw schip. Na even overleggen, besloten de Welpen, Scouts, Verkenners en Explorers om een nieuw schip te bouwen voor de piraat. Dat hebben ze zaterdagochtend gedaan.

Op zaterdagmiddag was het aan de leden de taak alle Piratenvossen in Zeelst te vinden! Dit is iedereen super goed gelukt, en iedereen had het reuze naar zijn zin. Bij terugkomst op de blokhut heeft iedereen lekker gesmuld van frietjes en snacks van de frietkraam.

Na het eten, liepen we aan in de richting van het City Centrum. Hier hebben we met de hele scouting mee gelopen tijdens de stille toch in verband met het bombardement op Zeelst (voor meer informatie klik hier).

Na bij terugkomst een heerlijk ijsje te hebben gegeten, mochten de kinderen door te onderhandelen met grondstoffen een echt piraten eiland bouwen. Tot slot hebben we liedjes gezongen bij het kampvuur en naar spannende piratenverhalen geluisterd.

Op zondagochtend hebben we gezocht naar de schat van de Piraat door een schatkaart te verzamelen en tot slot kwam de echte Piraat langs om het zelfgebouwde schip te komen bewonderen!

Het was een ontzettend gezellig weekend.

Ahoi Maatjes.

Opening Speljaar 2016 - 2017